Η θετική ψυχολογία πολλές φορές περνάει από το στομάχι μας…

Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Το ήξερες όμως και ότι η θετική ψυχολογία μας εξαρτάται πολλές φορές από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά;
Επειδή λοιπόν η καλή διάθεση περνάει και από το στομάχι δείτε τι μπορείτε να προσθέσετε στο καθημερινό σας μενού για να βελτιώσετε την ψυχολογία σας: 
1. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Πρόκειται για τις Β1, Β3-νιασίνη, Β5, Β6, Β9-φολικό οξύ, Β12. Θα τις βρείτε σε πηγές όπως: κρέας, ψάρια, ξηροί καρποί, δημητριακά, ψωμί ολικής άλεσης, όσπρια, λαχανικά, μαγιά μπίρας, αυγά και γαλακτοκομικά. Όταν υπάρχει ανεπάρκεια από αυτές τις βιταμίνες νιώθουμε κόπωση, κακή διάθεση, νευρικότητα κ.ά. Όταν όμως υπάρχουν στον οργανισμό μας σε φυσιολογικά επίπεδα η ενέργεια και η αισιοδοξία μάς κατακλύζουν.
2. Βιταμίνη D: Πλούσιες πηγές είναι τα εξής: λιπαρά ψάρια, μουρουνέλαιο, βοδινό συκώτι, κρόκος αυγού, γαλακτοκομικά, μανιτάρια και εμπλουτισμένα τρόφιμα (γαλακτοκομικά, μαργαρίνη με βιταμίνη D κ.ά.). Ας μην ξεχνάμε και την ελεγχόμενη έκθεση στον ήλιο τις πιο «ασφαλείς» ώρες (πριν από τις 10 το πρωί ή μετά τις 5 το απόγευμα) για 10′, καθώς χάρη σε αυτήν το σώμα μπορεί να τη συνθέσει μόνο του.
3. Ω-3 λιπαρά οξέα: Ποντάρετε σε λιπαρά ψάρια (σολωμός, σαρδέλες, σκουμπρί κ.ά.), λιναρόσπορο, καρύδια, φουντούκια, όσπρια, σπανάκι, μπρόκολο κ.ά. Έρευνες δείχνουν πως τα ω-3 λιπαρά παίζουν ρόλο στην καλή ψυχολογία και μπορούν να βοηθήσουν ακόμη και στην κατάθλιψη. Σύνθετοι υδατάνθρακες: Σύνθετους υδατάνθρακες βρίσκουμε στις φυτικές ίνες, δηλαδή σε προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς.
4.Αμινοξέα: Τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη και τυροσίνη είναι: κοτόπουλο, λιπαρά ψάρια, φασόλια, καστανό ρύζι, αυγά, όσπρια, μανιτάρια, ντομάτα, κουνουπίδι, σπανάκι, μπρόκολο, πατάτα, κολοκύθα, γαλακτοκομικά, κακάο, ξηροί καρποί, σουσάμι, ανανάς, μπανάνα, αβοκάντο.
5. Σελήνιο: Σύμφωνα με τους ειδικούς είναι η ουσία που προστατεύει τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, ενώ χαμηλά επίπεδά της στο αίμα σχετίζονται με την εμφάνιση κακής διάθεσης, άγχους και κατάθλιψης». Θα την βρείτε στα όσπρια, στο κρέας, στα θαλασσινά, στα ψάρια, στα γαλακτοκομικά, στους ξηρούς καρπούς και στα προϊόντα ολικής άλεσης. Μαγνήσιο: Το βρίσκουμε σε ξηρούς καρπούς, μπανάνα, σύκο, κακάο, σπανάκι, μπρόκολο, παντζάρι και ταχίνι και παίζει ρόλο στην ισορροπία της ντοπαμίνης και της σεροτονίνης.

 


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *